ارزش افزوده

درباره ی همه چیز

ارزش افزوده

۶ بازديد

نحوه دریافت گواهی ارزش افزوده چگونه است؟

ارزش افزوده را تنها با دریافت گواهی مربوط به آن می توان روی کالاها در نظر گرفت. در واقع قیمت گذاری یک کالا امری دلخواه نیست که به افراد اجازه دهد تا هر طور که میل آنهاست کالایی را وارد بازار کنند. این مسئله باید تحت نظارت قانون و با توجه به قوانین مربوطه باشد.

در نتیجه اخذ گواهی ارزش افزوده بسیار مهم است. برای اخذ این گواهینامه در ابتدا باید تمامی مسیر منهی به تشکیل پرونده مالیاتی خود را طی کرده باشد. در اصل با اخذ شماره اقتصادی در اداره مالیات شناخته شده باشید. پس از انجام این کار باید مدارک لازم برای دریافت گواهی ارزش افزوده را فراهم کنید که در ادامه متن به آنها اشاره می کنیم.

پس از جمع آوری این اسناد، وارد سامانه ارزش افزوده شده و در آن ثبت نام کنید. پس از تکمیل مراحل ثبت نام اولیه خود در سایت، وارد صفحه «درخواست گواهینامه ثبت نام» شوید. در این صفحه باید اطلاعات خواسته شده با دقت کامل وارد کنید. یکی از مهم ترین این اطلاعات «کد رهگیری سامانه شماره اقتصادی» است. پس از تکمیل فیلدهای این صفحه، دکمه ثبت درخواست را بزنید.

خوب است که تمامی اطلاعات وارد شده در این مرحله یک پرینت تهیه کنید و تا زمان اخذ گواهی ارزش افزوده آن را نگه دارید. در نهایت با بررسی کارشناسان مربوطه، گواهی به شما تعلق می گیرد. به خاطر داشته باشید که در این ثبت نام در دست داشتن اطلاعات زیر به همراه اسناد نام برده، الزامی است.

  1. کد اقتصادی شرکت به همراه کد رهگیری زمان اخذ آن
  2. آدرس پستی محل اصلی دفتر
  3. کپی مدارک هویتی تمام اعضای شرکت
  4. آگهی های تأسیس و آخرین تغییرات شرکت
  5. وکالتنامه فردی که موظف به پیگیری امور مربوط به ارزش افزوده است
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.